0

Podsumowanie pierwszego półrocza w USA (wg BAM i Nielsena)

Drake / fot. materiały prasowe

Drake / fot. materiały prasowe

Wzrost poziomu konsumpcji albumów o 6,5%, pomimo znacznych spadków sprzedaży – tak wynika z najnowszego raportu BAM za pierwsze półrocze tego roku. Wszystko dzięki streamingowi, który wzrósł o ponad 100%. A ponad to: Drake zdobywa #1 na listach albumów, singli i wykonawców.

BAM: Rynek albumów o 6,5% w górę

Konsumpcja albumów liczona jako sprzedaż klasyczna + TEA (sprzedaż singli / 10) + SEA (streaming interaktywny audio / 1 500) w pierwszym półroczu wyniosła 203,9 mln – o 6,5% więcej niż w analogicznym okresie w 2015. Wszystko za sprawą streamingu – liczba odtworzeń wyniosła 114,2 mld (+107,8%) i stanowiła 37,4% w rankingu albumów (rok temu: 19,2%).

Sprzedaż klasyczna albumów wyniosła 86,2 mln, o 14,0% mniej niż rok temu. W jej skład wchodzi sprzedaż cyfrowa – 45,9 mln (-17,7%) – i fizyczna – 40,3 mln (-9,3%). Uwaga: sprzedaż fizyczna jest niedoszacowana w związku z nieraportowaniem przez niektóre sklepy sprzedaży.

Sprzedaż pojedynczych piosenek spada na łeb na szyję – o -24,2% w pierwszej połowie 2016 r. – i wyniosła 410,5 mln. Łącznie ze streamami aktywność singli wyniosła 1,17 mld kopii (+29,1%). Aż 65% tej wartości stanowi SET (rok temu: 40,4%).

BAM łącznie odnotował 209,4 mld streamów – o 58,3% więcej niż w H1 2015. Co ciekawe liczba streamów audio wzrosła o zaledwie 23,1%, przez co liczba streamów audio była większa niż streamów wideo (114,2 mld vs. 95,2 mld).

Nielsen: branża w górę o 8,9%

Swoje podsumowanie przygotowało także Nielsen Music dla magazynu Billboard. Sprzedaż albumów wyniosła 100,3 mln kopii (-13,6%), z czego sprzedaż detaliczna płyt CD to 50 mln (-11,6%), cyfrowa 43,8 mln (-18,4%) a winyli 6,2 mln (+11,4%). Sprzedaż singli wyniosła 404,3 mln (-23,9%). Co ciekawe sprzedaż nowych utworów (nie starszych niż 18 miesięcy) spadła o 40%. Streaming wyniósł łącznie 208,9 mld (+58,7%), z czego 113,6 mld do interaktywne streamy audio, a 95,6 mld – wideo.

Billboard obliczył, że w pierwszych 6 miesiącach tego roku, branża fonograficzna warta była 1,98 mld USD – o 8,9% więcej niż w 2015 r.

fot: BuzzAngleMusic

fot: BuzzAngleMusic

fot: BuzzAngleMusic

fot: BuzzAngleMusic

Drake, Drake i jeszcze raz Drake

Zarówno w rankingu albumów, singli jak i wykonawców, pierwsze miejsca zajął Drake. Wszystko dzięki jego albumowi „Views”, które jest najczęściej odtwarzanym albumem w historii – od premiery nagrana z krążka zagrano 1,46 mld razy.

BuzzAngleMusic-2016-MidYear-Report-page-009

BuzzAngleMusic-2016-MidYear-Report-page-010

BuzzAngleMusic-2016-MidYear-Report-page-011

BuzzAngleMusic-2016-MidYear-Report-page-012

BuzzAngleMusic-2016-MidYear-Report-page-013

Nielsen 1

Nielsen 2

Nielsen 3

Nielsen 4

Nielsen 5

Nielsen 6

Nielsen 7