0

Spotify wprowadza radar premier

spotify press

Spotify wprowadza nową funkcjonalność – Radar premier – dzięki którejw każdy piątek fani muzyki otrzymają spersonalizowaną playlistę pełną nowych wydań ulubionych artystów.

Serwisy strumieniowe pokroju Spotify przewróciły branżę muzyczną do góry nogami. Łatwy dostęp do milionów utworów muzycznych w dowolnym miejscu i czasie sprawia, że streaming staje się głównym źródłem dochodów wytwórni fonograficznych, a liczba subskrypcji rośnie w szybkim tempie. Liderem pod tym względem jest Spotify, który posiada już ponad 35 mln użytkowników premium. Konkurencja jednak nie śpi, więc szwedzki serwis nie spoczywa na laurach i wprowadza nowe usługi. Tym razem jest to radar premier.

„Od 5 sierpnia fani muzyki nie muszą już tracić czasu na własnoręczne szukanie najnowszych wydań – co piątek, każdy użytkownik Spotify otrzyma spersonalizowaną playlistę składającą się z najnowszych utworów, prosto od artystów, którzy najlepiej trafiają w ich gust muzyczny.” – czytamy w komunikacie prasowym.

Każdego tygodnia wydawana jest ogromna ilość muzyki, co sprawia, że bycie na bieżąco ze wszystkim, co nas interesuje jest praktycznie niemożliwe, powiedział Matt Ogle, Senior Product Owner w Spotify i dodał:Podczas prac nad Radarem premier, naszym głównym celem było opracowanie możliwie najmniej wymagającego sposobu, który pozwoli fanom odkrywać nową muzykę artystów, którzy mają dla nich największe znaczenie. Udało nam się to osiągnąć tworząc jedną, prostą playlistę.

Patrząc szerzej – głównym filarem Spotify są inteligentne technologie, które bazują na naszym… lenistwie. Spotify posiada w swoim katalogu ponad 30 mln różnych utworów, a ich liczba stale rośnie. Nikt nie jest wstanie nawet w 1% poznać tego materiału i tutaj z pomocą przychodzi Spotify.

Analizując nasz gust muzyczny w oparciu o historię odsłuchań, wyszukuje w bazie utwory najbardziej do nas pasujące – tak działa m.in. playlista Discover Weekly. Algorytm wyszukuje osoby o podobnym guście muzycznym, tj. słuchające tej samej muzyki. Jeśli nasz „muzyczny bliźniak” zacznie intensywnie słuchać utworu, którego nie znamy, Spotify „podpowiada”, że może się on nam spodobać.

Na podobnej zasadzie działać będzie radar premier:

Playlisty Radar premier powstają na podstawie analizy historii odtwarzania każdego użytkownika. Na tej dwugodzinnej playliście znajdą się zatem utwory najpopularniejszych artystów z historii odtwarzania, a także propozycje artystów, którzy mogą odpowiadać gustowi muzycznemu użytkownika. Radar premier to idealne dopełnienie playlist New Music Friday, na których fani mogą znaleźć nowości zarówno najpopularniejszych artystów, jak i wschodzących gwiazd muzyki.

Korzyści z takich rozwiązań są obustronne – z jednej fani dostają w prosty sposób nową muzykę, która się im po prostu po doba, z drugiej, zarówno serwis jak i branża muzyczna czerpie profity ze wzrastających dochodów cyfrowych.

Playlista będzie dostępna na wszystkich urządzeniach i platformach, dzięki czemu każdy będzie mógł podzielić się nią ze znajomymi oraz – w przypadku użytkowników Spotify Premium – odtwarzać w trybie offline.