0

Taylor Swift wybrała nowy singiel z „1989”

fot. Mark Metcalfe/Getty Images

Wydawać by się mogło, że słaby, w porównaniu z poprzednimi singlami, odbiór szóstego singla z 1989 – Out Of The Woods zniechęci Big Machine do dalszego promowania albumu utytułowanego nagrodą GRAMMY. Tymczasem już w najbliższy wtorek (23.02.) do amerykańskich rozgłośni radiowych formatu Top40 wysłane zostanie nagranie New Romantics. Piosenka przy okazji premiery krążka dotarła już do 71. miejsca Hot100.

Decyzja wytwórni związana jest z ciągle dużym zainteresowaniem albumem 1989 wydanym pod koniec października 2014 roku. W ubiegłym tygodniu (5-11.02.) krążek znalazł się na 20. miejscu Billboard 200 notując znaczący wzrost aktywności w zestawieniu (22 466 ekwiwalentu sprzedaży; blisko 11-krotny wzrost). Wstępne prognozy wskazują, że w tym tygodniu, za sprawą nagród GRAMMY, płyta znajdzie się na 8. miejscu zestawienia z wynikiem 42 tys. SPS.

Poprzedni singiel – Out Of The Woods  nie odniósł wielkiego, komercyjnego sukcesu. Piosenka dotarła do 18. miejsca listy Billboard Hot 100, a od premiery sprzedała się w nakładzie 431 tys. kopii (dane Nielsen Music). Dla porównania wszystkie poprzednie single dotarły do pierwszej dziesiątki zestawienia Billboardu.

Największy sukces za oceanem należy do utworu Shake It Off – singiel kupiono 4,9 mln razy i odsłuchano 311 mln razy w serwisie YouTube. Drugi singiel promujący 1989Blank Space – pobrano łącznie 4,3 mln razy i odsłuchano 243 mln razy, z kolei nagranie Bad Blood, za teledysk do którego Swift otrzymała kolejną statuetkę GRAMMY odpowiednio 2,9 mln i 136 mln.

Aktualnie w oficjalnym planie wydawniczym nie ma informacji o promocji nagrania w Europie w tym także w Polsce.