0

„Work” odtworzone ponad 100 mln razy

Foto: AFP/Justin Tallis

Rihanna ciągle jest gwiazdą najwyższej półki i ani chaos związany z premierą jej nowego krążka ani niekomercyjne brzmienie nie zachwiało jej pozycji na rynku muzycznym. W ubiegłym tygodniu pierwszy singiel z płyty ANTi – Work – odtworzono ponad 100 mln razy w sieci. 

Wydawało się, że perturbacje związane z wydaniem nagrania Work, zaprzepaszczą szanse na jakikolwiek sukces komercyjny piosenki. Najnowsze dane wskazują jednak, że popyt na muzykę Riri ciągle jest i to nie byle jaki. W ubiegłym tygodniu (19 – 25.02.) nowy singiel Barbadoski odtworzono łącznie ponad 100 milionów razy w dwóch głównych serwisach strumieniowych: YouTube i Spotify.

Work w trzecim tygodniu dostępności na Spotify odnotowało 30,9 mln odtworzeń na Świecie (wzrost o 20% w stosunku do poprzedniego tygodnia). Jest to najlepszy wynik od grudnia ubiegłego roku, kiedy szczyt popularności osiągnęło nagranie Sorry Justina Biebera.

Dzięki premierze podwójnego teledysku, singiel zagrano łącznie 70,8 mln razy w serwisie YouTube. Ten oszałamiający wynik możliwy był poprzez umożliwienie używania przez użytkowników serwisu nagrania jako tła do własnych filmów. Dodatkowo, występ Rihanny i Drake’a na BRIT Awards obejrzano 4,6 mln razy.

Łącznie, tylko w tych dwóch serwisach, Work odtworzono 106,3 mln razy na świecie w ciągu tygodnia. Większość odtworzeń (30%) pochodzi z terytorium Stanów Zjednoczonych (32,4 mln). Szacuje się, że w sumie, z uwzględnieniem pozostałych serwisów strumieniowych (Apple Music, Tidal, Deezer a także Pandora), singiel zagrano ponad 40 mln razy. Dokładne dane pojawią się w najbliższy poniedziałek na łamach magazynu Billboard.

W Polsce Work odtworzono 859 tys. razy w YouTube i 207 tys. w Spotify (łącznie 1,066 mln).