Francuski koncern Vivendi w skład którego wchodzi największa grupa wytwórni muzycznych – Universal Music Group – przedstawił wyniki finansowe za pierwszą połowę tego roku. Jak wyglądała struktura dochodów UMG? Jaki wykonawca zarobił najwięcej? Wszystko tutaj.
Całkowity dochód segmentu muzycznego Vivendi w H1 2016 wyniósł 2,315 mld EUR (2,59 mld USD), co daje 0,2%, a przy uwzględnieniu stałych kursów walut – o 1,6% w porównaniu z pierwszą połową roku 2015. Największą część stanowiła część fonograficzna 1,83 mld EUR ze wzrostem 0,5%; publishing – 361 mln EUR (+4,0%), a merchandising i inne – 132 mln EUR (+3,2%).
Dochód fizyczny części fonograficznej notował dalszy spadek – o 16,2% i wyniósł 488 mln euro. Wzrost odnotowano w przypadku muzyki cyfrowej – o 13,2% – do wartości 1,035 mld EUR. 63% tej kwoty stanowił streaming, którego wzrost wyniósł aż 62,4%.
Jeśli chodzi o streaming i subskrypcje – łącznie stanowią 36% źródeł dochodu UMG (część fonograficzna) – dla porównania w pierwszej połowie 2014 roku było to zaledwie 17%. Dziennie UMG zarabia 3,59 mln EUR (4,02 mln USD) z tego źródła.
Pod względem terytorialnego podziału dochodów nic się nie zmieniło. Ameryka Północna odpowiada za 44% dochodów segmentu fonograficznego, Europa za 36%, Azja 12% a reszta świata 8%.
Najpopularniejszymi wykonawcami pod względem dochodów w pierwszej połowie roku byli:
- Drake
- Justin Bieber
- Rihanna
- Ariana Grande
- The Weeknd.
Jeśli chodzi o planowane premiery albumów do końca tego roku, w spisie UMG znajdziemy: Bastille, The Beatles, Beck, Bon Jovi, DNCE, Emile Sande, Florent Pagny (Francja), Massive Attack, Moana OST, Norah Jones, One Republic, Queen, Sean Mendes, Sting, Utada Hikaru (Japonia)