Kilka dni temu liczba subskrypcji Spotify przekroczyła 40 mln. Za 4 lata liczba ta ma się podwoić.
Spotify w przyszłym roku planuje w przyszłym roku wypuścić papiery wartościowe w USA. Przedstawienie pierwszej oferty publicznej (IPO) wymaga specjalnego przygotowania firmy Daniela Eka. Wcześniej pisałem o tym, że serwis nie posiada umów długoterminowych z majorsami i na potrzeby IPO prawdopodobnie wprowadzi możliwość publikacji treści wyłącznie dla użytkowników płacących.
Analityk Spotify, Joakim Dal, przewiduje, że w przyszłym roku liczba płatnych subskrypcji wyniesie ponad 50 mln (obecnie 40 mln), liczba użytkowników „ad-supported” 100 mln (obecnie 70 – 80 mln) przy dochodzie 5 mld dolarów rocznie (w 2015 r. 2,2 mld).
Prognozy na 2020 rok wskazują, że serwis ma osiągnąć liczbę 100 mln subskrybentów i 200 mln użytkowników „ad-supported”. Przewidywany dochód roczny ma wynosić ok. 10,8 – 11,7 mld dolarów, czyli 5 razy więcej niż w 2015 roku. Dochód z reklam ma wynosić zaledwie 2 – 2,8 mld USD (18 – 24% całej kwoty):
Interesującym faktem jest też to, że Spotify może rozpocząć współpracę z Facebookiem. To prawdopodobnie byłby koniec Apple Music.