… i 62-procentowe udziały na rynku amerykańskim.
Biuro prasowe Spotify ogłosiło, że najpopularniejszy muzyczny serwis strumieniowy przekroczył próg 50 mln użytkowników premium. Jest to kolejny kamień milowy serwisu. Pierwsze 15 mln subskrypcji Spotify zyskało w styczniu 2015, a w czerwcu 2015 wartość ta wynosiła już 20 mln. Równo rok temu serwis posiadał 30 mln płacących użytkowników, a we wrześniu ubiegłego roku było to 40 mln.
Informacja zbiegła się także z mini-raportem magazynu HITS, który w tygodniu 17-23.02. zbadał 25 tysięcy najczęściej odtwarzanych utworów w serwisach strumieniowych po to, aby oszacować rynkowe udziały poszczególnych platform. Na 4,5 mld odtworzeń, 62% pochodziło ze Spotify, drugie miejsce należało do Apple Music – 25% – a trzecie do Amazon Music Unlimited – 8%. Poza podium znalazł się Google Play z 4% udziałem, a nadal ogromnym rozczarowaniem jest Tidal, którego marketshare wynosi zaledwie 1%.
Ponad 200 mln subskrypcji w 2020 r.
Wstępne estymacje wskazują, że w 2016 roku wartość streamingu wyniosła 5,4 mld dolarów – o 49% więcej niż w ubiegłym roku, dzięki czemu globalny rynek wzrósł o 7% do wartości ok. 16 mld USD. Średnia wartość ARPU, czyli średni dochód na użytkownika, wyniosła więc około 50,8 dolarów na rok. Zgodnie z prognozami MiDIA w 2020 roku liczba subskrypcji ma być dwukrotnie wyższa, co oznacza, że rynek fonograficzny może uzyskać ponad 11 mld USD z samego streamingu. Warto jednak nadmienić, że obecnie jesteśmy w fazie największego wzrostu, a kolejne lata mają charakteryzować się saturacją rynku w miarę większej penetracji platform strumieniowych.