W nocy z 22 na 23 maja magazyn Billboard przyzna nagrody Billboard Music Awards 2016. Całe szczęście nie trzeba czekać na wyniki, bo właściwie wiadomo kto wygra.
Jak to działa?
Nagrody Billboard Music Awards, w przeciwieństwie do innych wyróżnień takich jak The GRAMMYs czy AMA, nie są oparte na głosowaniu, a na popularności. Ta mierzona jest przez Nielsen Music (Soundscan – sprzedaż i streaming, BDS – airplay) od pierwszego dnia trzeciego tygodnia marca poprzedniego roku do ostatniego dnia drugiego tygodnia marca bieżącego roku. Tak więc tegoroczne nagrody przyznane będą na podstawie aktywności w okresie od 23 marca 2015 do 17 marca 2016.
W szacunkach wykorzystałem:
- W przypadku sprzedaży albumów – dane estymowane Nielsen Music
- W przypadku sprzedaży singli – dane Nielsen Music
- W przypadku streamingu – Spotify (audio) i YouTube (video)
Top Billboard 200 Album
- Justin Bieber, Purpose – 1,6 mln SPS
- Taylor Swift, 1989 – 1,3 mln SPS
- Chris Stapleton, TRAVELLER – 1,02 mln SPS
- The Weeknd, Beauty Behind The Madness – 1,01 mln (Top R&B Album)
Top Selling Song
Adele, Hello – 4,406,573
- Wiz Khalifa ft. Charlie Puth, See You Again – 3,967,471
- OMI, Cheerleader – 2,797,680
- Rachel Platten, Fight Song – 2,673,794
- The Weeknd, The Hills – 2,813,000
Top Streaming Song (Audio)
The Weeknd, The Hills – 172 mln
- Drake, Hotline Bling – 161,7 mln(nieznana wartość streamów w Apple Music, może przeskoczyć!)
- Justin Bieber, Sorry – 161,6mln
- Justin Bieber, What Do You Mean – 155,7 mln
- Fetty Wap, Trap Queen – 152,9 mln
Top Streaming Song (Video)
Silentó, Watch Me – 410,0 mln
- Fetty Wap, Trap Queen – 308,1 mln
- Wiz Khalifa ft. Charlie Puth, See You Again – 278,2 mln
- Mark Ronson Featuring Bruno Mars, Uptown Funk! – 249,8 mln
- The Weeknd, The Hills – 207,7 mln
Top Artist, Top Female Artist, Top Billboard 200 Artist
Adele
Top New Artist
Fetty Wap
Top Touring Artist
Taylor Swift
Top Radio Song
Walk The Moon, Shut Up And Dance – 874 tys. odtworzeń / 5,1 mld AI