MBM ujawniło sprawozdanie finansowe Spotify za 2015 rok. Wpływy szwedzkiego serwisu wyniosły 1,95 mld Euro, jednak zaledwie 10,1% tej kwoty pochodzi z opcji wspieranej reklamami, mimo że liczba kont freemium wyniosła 89 mln.
MusicBusinessWorldwide dotarło do sprawozdania finansowego Spotify za ubiegły rok fiskalny. Przychody serwisu wyniosły łącznie 1,945 mld Euro (8,65 mld złotych) i wzrosły aż o 80% w stosunku do roku 2014. Niestety, w sumie serwis stracił 173,1 mln Euro (770 mln złotych).
Skąd pochodzi większość wpływów? 1,744 mld Euro (+78,3%), czyli aż 89,9% stanowi dochód z płatnych subskrypcji, których liczba pod koniec roku wyniosła 28 mln. Tymczasem odtworzenia z kont wspieranych reklamami, których liczba w grudniu 2015 wyniosła 89 mln (rok wcześniej – 60 mln), wygenerowały zaledwie 195,8 mln Euro.
Ile z tego zarobiła branża muzyczna? Mimo że Spotify deklaruje, że płaci ok. 70% przychodów właścicielom praw, w sumie wypłaciło 1,633 mld Euro, czyli 84% przychodów dla branży muzycznej. W tej kwocie zawarte są również koszty dystrybucji i inne.