0

Spotify z dużym wzrostem popularności w 1H2018 w Polsce

fot. Okładka płyty „Soma 0,5 mg” Taconafide; wyd. Taconafidex (materiały prasowe)

Jesteśmy na dobrej drodze, żeby w 2018 streaming wyprzedził sprzedaż fizyczną w Polsce.

W 1 połowie 2018 roku łącza liczba odtworzeń dziennych list Top200 Spotify wyniosła 521 mln – o 48% niż w ubiegłym roku. Z kolei średnia dzienna liczba odtworzeń miejsca #200 – dobry wskaźnik ogólnej popularności serwisu – wyniosła 7,2 tys. – o 84% niż w 1H2017.

Opracowanie własne, dane spotifycharts.com

Opracowanie własne, dane spotifycharts.com

Warto zaznaczyć, że jeśli wartość rynku strumieniowego w Polsce wzrastałaby 1H2018 w takim samym tempie co liczba odtworzeń, oznaczałoby to, że krajowy rynek cyfrowy wart był w mijającym półroczu ok. 65 mln zł – mniej więcej tyle co wartość sprzedaży CD. Przy dalej utrzymującej się dynamice wzrostu, rok 2018 mógłby być pierwszy w historii naszego rynku fonograficznego, kiedy wpływy cyfrowe przewyższałyby fizyczne. 

Tamagotchi #1

Niespodzianką nie jest, że utwór „Tamagotchi” duetu TACONAFIDE był w pierwszej połowie roku najpopularniejszym nagraniem w Polsce. Łączna liczba odsłuchów wyniosła ponad 11 mln.

Zestawienie Spotify znacząco odbiega od listy airplay za ten sam okres. W pierwszej połowie 2018 roku na playlistach radiowych królowały utwory „Gotowi na wszystko” Landerry i Feel (910,9 mln AI, 4,8 tys. odtworzeń), „Light Me Up” Gromee’go (910,4 mln AI, 5,5 tys. odtworzeń) i „Breathe” Jax Jones (866 mln AI, 4,0 tys. odtworzeń). „Tamagotchi” znalazło się dopiero na miejscu 82. (234 mln AI, 2,2 tys. odtworzeń).