Warner Music Poland Sp. z o.o. od 1 października 2016 do 30 września 2017 odnotował 61,398 mln przychodów netto – wynika ze sprawozdania finansowego spółki opublikowanego w bazie KRS. Jest to o 13,5% mniej niż w poprzednim roku finansowym, kiedy przychody wyniosły 71,031 mln zł.
Dominującym źródłem przychodów była sprzedaż na nośnikach fizycznych, która stanowiła 68,6% całych obrotów – dało to wytwórni 2. miejsce na krajowym rynku z 20,7% udziałem. Co ciekawe sprzedaż cyfrowa (pobrania i streaming) spadły rok do roku o aż 36,8%, w wyniku czego label uzyskał 19,5% udział rynkowy i 3. miejsce. Ogólny udział rynkowy spółki wyniósł w okresie 10.2016 – 09.2017 20,3% (niższy o 1,3% r./r.).
Średnia cena nośnika fizycznego w poprzednim roku finansowym wyniosła 22,62 zł spadając o 9% r/r przy jednoczesnym spadku rabatów o 1,1% i wzrostu sprzedaży (liczba) o 5,2%. Poziom zwrotów ze sklepów wyniosła 13 – 14%. Koszty marketingu i promocji wyniosły 9,8% przychodów ze sprzedaży (tj. ok. 6 mln zł).
Źródło: Warner Music Poland / KRS