0

Sprawozdanie finansowe Sony za Q2 2016

SMESony opublikowało sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał fiskalny tego roku, czyli drugi kwartał roku kalendarzowego. Ogólnie segment muzyczny zanotował wzrost o 8,7% r/r, a streaming stał się głównym źródłem dochodów wytwórni. 

W pierwszym kwartale finansowym (czyli drugim kalendarzowym) Sony z działalności muzycznej uzyskało dochód 138,019 miliardów jenów, czyli 1,348 mld USD, co dało wzrost o 8,69%. 65% tej kwoty stanowiła działalność fonograficzna – 876,3 mln USD (+0,42%), publishing Sony/ATV i udziałów dawnego EMI 11% – 152,9 mln (-12,29%), a dochód z działalności wizualnej 24% – 319,1 mln USD, +64,89%.

Głównym źródłem dochodów segmentu fonograficznego pierwszy raz w historii SME był streaming (uwzględniając zarówno interaktywny audio i video oraz programowalny) – wyniósł on 299,6 mln USD i wzrósł aż o 38,59%. Właśnie dzięki streamingowi eksploatacja cyfrowa muzyki odnotowała 9,79% wzrost r/r do wartości 461,9 mln USD mimo gwałtownego spadku pobrań cyfrowych – aż o 20,66%. Spory spadek zanotowała także sprzedaż fizyczna – o 13,2% do 281,9 mln USD. Inne dochody – synchronizacja, licencje, merchandising itd. – przyniosły SME 132,6 mln USD, o 4,24% więcej niż rok temu.

Dochody Sony z segmentu fonograficznego w mld jenów. Fot. Sony

Dochody Sony z segmentu fonograficznego w mld jenów. Fot. Sony

Sony pochwaliło się także liczbą piosenek w swoim katalogu publishingowym. 31 marca 2016 wynosiła ona 4,21 mln; rok temu było to 3,97 mln, a dwa lata temu – 3,60 mln. Na tę liczbę składa się katalog Sony – 2,16 mln, oraz udziały dawnej wytwórni EMI, której segment publishingowy przejęło Sony w 2011 roku.

Raport Sony uzupełniony został także o Top10 najpopularniejszych albumów wytwórni w Q2 (z TEA):

Najpopularniejsze albumy SME drugiego kwartału 2016. Fot: Sony

Najpopularniejsze albumy SME drugiego kwartału 2016. Fot: Sony