Zgodnie z domysłami, Beyonce przy okazji emisji „HBO Special” wydała swój najnowszy album pt. „Lemonade”. Po raz kolejny to album wizualny i po raz kolejny bez oficjalnej zapowiedzi.
Lemonade to 6, studyjny album Beyonce, którego premiera, podobnie jak w przypadku poprzedniego krążka (Beyonce) nie była poprzedzona typową kampanią promocyjną. Nie znaczy to, że o Lemonade nic nie było wiadomo, bo Knowles w najbliższą środę (27.04.) wyrusza w nową trasę koncertową The Formation World Tour, więc było prawie pewne, że premiera nastąpi przed tym dniem. Dodatkowo na tę sobotę zaplanowana była przez HBO emisja filmu dokumentowego Lemonade. Dodatkowo fragmenty nowej muzyki pojawiły się w spotach promocyjnych nowego projektu odzieżowego B. Ivy Park.
Nowy, 12-ścieżkowy album przez pierwsze 48 godzin dostępny będzie wyłącznie w serwisie Tidal (link tutaj), a dopiero później pojawi się w innych serwisach cyfrowych. Jak na razie nie ma informacji o premierze fizycznej, jednak w tym tygodniu sprzedażowym płyta CD na pewno się nie pojawi (nie ma fizycznej możliwości wytłoczenia odpowiedniej ilości nakładu w tak krótkim czasie). Prawdopodobnie też album nie trafi na pierwsze miejsce Billboard 200, choć dokładniejsze prognozy sprzedaży pojawią się w poniedziałek.
Update 24-04-2016, 22:50
Wersja digital audio pojawiła się właśnie w serwisie Tidal. Na iTunes LEMONADE trafi o północy czasu nowojorskiego (6:00 polskiego). Wersja fizyczna pojawi się w sklepach w przyszłym tygodniu. Album prawdopodobnie nie będzie dostępny w innych serwisach strumieniowych (Spotify, Apple Music).
Update 25-04-2016, 11:30
Z kilku godzinnym opóźnieniem LEMONADE trafiło na iTunes w cenie 17,99 USD (link tutaj). Płyta fizycznie trafi do sklepów prawdopodobnie dopiero 6 maja (taką datę premiery ustalił Amazon). Album nie jest dostępny w Spotify i Apple Music.
Update 25-04-2016, 19:30
Wstępne estymacje przygotowane przez Sony Music dla HDD wskazują, że LEMONADE zostanie pobrane łącznie 200 tys. razy w ciągu pierwszych 24 godzinach w samych Stanach. Do końca tygodnia sprzedażowego (piątek 6:00), nowy album Beyonce ma zostać zakupiony 500 – 600 tys. razy i objąć pierwsze miejsce Billboard 200 i Top Album Sales. Oznacza to, że płyta Prince’a znajdzie się jednak na 2. miejscu.
Update 1-05-2016, 20:00
LEMONADE w pierwszym tygodniu sprzedaży (3,5 dnia dostępności) zostało sprzedane w nakładzie 489 tys. kopii (Soundscan: 485k) cyfrowych. Sprzedaż cyfrowa piosenek wyniosła łącznie 908 tys. Z nieznanych przyczyn Nielsen nie policzył streamingu w Tidalu (115,5 mln), przez co album zdobył #1 Billboard 200 z wynikiem 576 tys. SPS. Buzzangle wyliczył, że razem z SEA aktywność albumu wyniosła 656 484 kopii.
Update 1-05-2016, 21:30
Billboard naprawił błąd – SPS wyniosło 653 tys. kopii.