0

MIDEM 2019

MIDEM, czyli Marché International du Disque et de l’Edition Musicale to organizowane we francuskim Cannes międzynarodowe targi muzyczne. Podstawową rolą MIDEM jest networking – wydarzenie od ponad 50 lat na kilka dni przyciąga w jedno miejsce ponad kilka tysięcy profesjonalistów związanych z branżą muzyczną – dlatego jeśli ktokolwiek myśli o międzynarodowym biznesie, po prostu musi tam być.

Obok tematycznych spotkań „Meet the…” (w tym roku jedno z nich dotyczyło Polski), organizowane są liczne panele dyskusyjne. Co ciekawe, nawet jeśli nie macie możliwości wyjazdu na tydzień nad Lazurowe Wybrzeże, warto przyjrzeć się agendzie konferencji, która jest doskonałym barometrem tego, co w przemyśle muzycznym jest „hot,” ale jednocześnie nie jest tematem trywialnym.

  1. Potencjał streamingu na rozwijających się rynkach: Bliski Wschód, Ameryka Łacińska i Chiny
  2. Lokalny hip-hop – case study na przykładzie Indii oraz Chin.
  3. Stan niemieckiego przemysłu muzycznego (przypominam, że Niemcy mają problem z szybszym spadkiem sprzedaży fizycznej niż wzrostem streamingu).
  4. K-Pop wchodzi do mainstreamu.
  5. Model biznesowy streamingu, czyli jak dzielone są przychody z subskrypcji między uprawnionych i czy Spotify w końcu wyjdzie na plus.
  6. Blockchain w praktyce na przykładzie projektu SIAE (mam nadzieję, że zaledwie jeden panel na MIDEM pokazuje, że startupowa bańka pękła i managerowie w końcu zajmą się realnymi problemami).
  7. Czy każdy artysta powinien działać samodzielnie, bez pomocy wytwórni? Polecam zapoznać się z ciekawym punktem widzenia Troy’a Cartera (dawny manager Gagi i global head of creator services Spotify), który zdrowo tłumaczy, dlaczego DIY nie jest dla każdego.

Większość paneli jest do obejrzenia na kanale Midem: