0

Podsumowanie pierwszego półrocza 2021

sanah, Vito Bambino - Ale jazz! - YouTube
„Ale jazz!” – sanah & Vito Bambino (fot. YouTube / Magic Records)

W pierwszym półroczu tego 2021 najpopularniejszą piosenką w Polsce we wszystkich kanałach konsumpcji było nagranie „Ale jazz!” sanah i Vito Bambino, których w tworzeniu wspomogli Magdalena Wójcik (wokalistka zespołu Goya) , Jakub Galiński (współautor ponad 180 utworów, m.in. Ani Dąbrowskiej, Ani Wyszkoni czy Korteza) oraz Dawid Podsiadło.

„Ale jazz!” odtworzono łącznie 64 mln w serwisie YouTube (z tego ponad 50 mln to wyświetlenia oficjalnego teledysku) oraz ponad 20 mln w Spotify (18 mln z Polski po uwzględnieniu streamów „filtrowanych” na spotifycharts.com).

Sanah na koniec I półrocza 2021 była druga pod względem liczby słuchaczy w Spotify – wyprzedził ją tylko Sobel, który między 3 a 30 czerwca miał 1,8 mln unikalnych słuchaczy. Pod względem liczby obserwujących nadal niezmiennym numerem jeden pozostaje Dawid Podsiadło z 1,2 mln obserwujących i jako jedyny w całym Top20 miał więcej followersów niż słuchaczy.

W pierwszych 6 miesiącach 2021 roku padł również nowy, dzienny rekord liczby odtworzeń dla Polski – 25.06 piosenkę „Kiss cam (podryw roku)” Maty odtworzono 709,353. Poprzedni rekord należał do „Polskiego Tanga” Taco Hemingwaya, które 11.07.2020 odtworzono 578,301 razy. „Kiss cam (podryw roku)” była również pierwszą piosenką, która zadebiutowała na względnie nowej (uruchomionej we wrześniu 2020) liście „Billboard Global 200 Excluding US”, czyli zestawieniu 200 tytułów z największą, cyfrową konsumpcją na świecie z wyłączeniem USA oraz jako pierwsza weszła do globalnego zestawienia Top200 Spotify.

Update 2021-07-12 17:45: Gdzie jest EKIPA?

Część osób zwróciło uwagę, że w zestawieniu YouTube brakuje piosenek Ekipy. System Content ID na potrzeby list muzycznych zlicza wyłącznie wyświetlenia treści, które zostały zmatchowane do assetów muzycznych (sound recording) i posiadają kod ISRC. Ponieważ teledyski Ekipy nie zostały od razu (w dniu premiery) zmatchowne do nagrań dystrybuowanych przez e-Muzykę, ich wyświetlenia w wykazach muzycznych YouTube są uwzględnione częściowo.

W I półroczu 2021 roku, wszystkie tytuły z dziennych list Top200 wygenerowały łącznie 1,3 mld streamów, co daje wzrost rok do roku na poziomie 23,5%.